tiistai 31. elokuuta 2021

mun oma tila, naisluola


 Työhuone kuvattu ovelta hiukan vasemmalle. Vasemmalla heti on siivouskomeron ovi. Vanhat lundiat ja pari vanhaa kaappia tornina. Kaapeissa on mun lääkkeet, korut, meikit ja muuta henkilökohtaista kamaa. Hyllyillä valmiita kortteja, papereita ja kortteilukamoja, ompelukone, ompelutarvikkeita ja sekalaista askartelutarviketta.
Pyöreän taulun olen saanut kastelahjaksi eli on jo "pari" vuotta vanha.
Saatu pikkuhylly jämäköittää tuon seinän rivistön, eivät pääse kallistumaan.

Mies teki mulle tuon tason, joka on pyörillä. Toimii kaiken tavaran laskupaikkana ja ristikkolehtikin täyttyy tuossa hyvin. Takana on korivaunuja ja valkoinen on mun uusi työtaso, jonka sain pojalta. Lamppu ja läppärin nurkkakin näkyy. Läppäri mulla on aina auki; luen uutiset, katson youtubea, tv-ohjelmat myös pyörii tuossa, WhatsApp auki, jos lapsilla asiaa jne, jne. En tuijota konetta koko ajan, vaan se on kaiken tekemisen taustalla. Tämähän on työhuone, mutta myös mun naisluola. Täällä rentoudun. Jotain ohjelmia katson miehen kanssa yhdessä isolta ruudulta, jota itse en osaa edes avata, enkä sulkea....no töpselin osaan poistaa seinästä. Mies katsoo pääasialllisesta teeveetä.
Työpöydästä oikealle on pyörillä oleva kori, jossa on roskis ja paikka poistuville lehdille. Seinän vieressä kaappeja, joita on saatu ja poistettu muista tiloista. Ovi on laputettu tehtävillä töillä, jotka on ennen talvea tehtävä. Musta taulu on vanha maalattu pelti, joka etsii seinältä paikkaa. Siuhen voi kirjoittaa liiduilla tai laittaa magneetilla esille..


Kaappeja lisää ja lokerikkoja pienelle sälälle. Lasikaapissa on kynttilöitä ja niiden alustoja ja valmiita koruja. Muovilaatikoissa on värejä, maaleja, stansseja, leimoja ym lajiteltuina.
Korkeassa kaapistossa on meidän kuitteja ja muita säilössä pidettäviä asioita. Ovessa roikkuu mun laukkuja ja muutama kestokassi.

Työhuone on suoraan eteisen edessä eli tästä saa mukaansa laukut ja muut kätevästi.

Työhuoneeseen on kerääntynyt tavaroita muualta asunnosta ja toimivat täällä ihan hyvin, kun vähän pyörittelee sopimaan. Peni huonehan tämä on, mutta mulle riittävä ja lähellä kaikkea. Eli voin samalla vahtia ruokia ja koneita omasta tilasta.

Minulta oli tätä toivottu ja nyt pikapikaa kuvasin. Toivottavasti joku saa tästä "rojuhuoneesta" jotain iloa.

Mukavaa jatkoa!

6 kommenttia:

  1. Hyvin olet säilytystilaa pieneen huoneeseen ja vitsit miten hyvännäköinen työtuoli sinulla on!
    Ihanaa tiistaita sinulle <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Työtuoli on ajalta, 15-20v ?, jolloin tein oikeita töitä kotona. Tuoli on jo kulahtanut ja laskee mut ala-asentoon säännöllisesti.

      Poista
  2. Ooh, onpa sinulla hieno naisluola!
    Meilläkin mies katsoo enimmäkseen tv:tä, kun taas itse katson läppäriltä oman aikatauluni niin salliessa mm. dokumentteja, elokuvia, sekä rikos- ym. sarjoja.
    Minun "naisluolani" on sohvan nurkka, missä läppärini kanssa istuskelen, kun mies vetäytyy omaan "luolaansa" eli yhdistettyyn vieras- ja venetarvikehuoneeseen :) Kyseinen huone oli ensin kuopuksen huone, sitten mieheni työhuone. Nykyään sen suurehkoihin kaappeihin säilötään talvikaudeksi suuri osa venekamppeista. Huoneesta löytyvät myös vierasvuoteet, sekä mieheni sähkösäätöinen atk-pöytä isoine näyttöineen, läppäreineen, tulostimineen yms. romppeineen. Kyseessä ei siis kovin kaunis, mutta kieltämättä kyllä erittäin käytännöllinen tila.
    Kiva kun esittelit oman naisluolasi, mistä löytyykin tosi paljon säilytystilaa. Sitä ei taida koskaan olla liikaa, josko edes tarpeeksi ;)
    Mukavia syyskuun ensimmäisiä päiviä sinulle ❤︎

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Ansku!
      Kodinhoitohuoneeksi tämä on suunniteltu, mutta sitten mulla alkoi olla kotona töitä ja tarvitsin rauhallisen työtilan. Mulla on jämiä tarvikkeista, kun aikanaan on kaikkea tultu kokeiltua. Enää en uusia ostele, vaan käytän olevia eli nyt tila riittää. Hiukan muualta tavaraa siirtyy tänne hyllyille.

      Poista
  3. Onpas upea luola ja todella siisti. Näkisitpä minun luolani - todellinen kaaos.
    Ihanaa viikonloppua sinulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos enkuli!
      Hajamielisenä joudun aina etsimään tavaroita, vaikka yritän pitää kaikki omilla paikoillaan.

      Poista