lauantai 5. lokakuuta 2019

lokakuun alun ihmettely

 Punaista ruskaa
 keltaista, oranssia ruskaa
 järvi lokakuussa
 hiukan tuulenvirettä
 keltainen koivu kuusien välissä
aurinkoinen koivu.

Ihmeen paljon puissa on lehtiä, vaikka torstainakin tuuli tuiverti kunnolla. Pakkastakin on ollut muutaman yönä, mutta lehdet vaan pysyy.
Eilen satoi ensimmäiset lumihiutaleet meilläkin, mutta maassa ne ei pysyneet. Aamulla oli katot valkoiset ja hiukan nurmikollakin huurretta. Kuvia olen nähnyt aika läheltäkin, että maa oli ihan valkoinen päivälläkin.

Tänään olin reipas ja sain siivottua. Pölypallerot jo alkoi silmille hyppiä, että oli pakko niitä alkaa häätämään. Kohta pääsee saunaan ja illalla puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Nyt Mollan kelpaa, hih.

Lenkitin kameraa pihalla hiukan, kun sade lakkasi ainakin hiukaksi aikaa.Tänään on tullut kuuroja vetenä ja räntänä ja sitten taas aurinko paistaa niin kauniisti. Minulla ei ole syyskukkia ja kesäiset ovat antikuvattavia eli puita täytyy kuvailla.

Muuten elämä on yhtä laiskottelua. Mihin kaikki tekemiseninto on kadonnut? Laittakaahan tulemaan Majalle, jos vastaan tulee!

Kuulaita syyspäiviä kaikille! Tulen taas tännekin, kun vaan keksin juttua mun tyhjästä elämästä.

PS. Kävin mä kaupungissakin. Mutta olin niin ihmeissäni moisesta hulinasta, että kuvaaminen unohtui. Sitä se tekee, kun mummo ihmisiä näkee, ihan pelotti ;)

7 kommenttia:

  1. Nyt on kaunista ja tuntuu, että ruska tuli ihan parissa päivässä. Sinä ihana, maalla mukavinta. <3 Kivaa viikonloppua Marketta. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihana Tiia!
      Mä vaan olen mä, mummeli kuusen alta ;)

      Poista
  2. kauniita ruskakuvia.
    Lupa on nautiskella,istuskella ja ihailla,väliin tuumatakkin jotain:)) kahvikupposen ääressä:)
    Kauniita ,ja Leppoisiia lokakuun -syyspäiviä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Liisa!
      Mulla alkaa mennä liikaa aikaa jo nautiskeluun ;)

      Poista
  3. Ihanat kuavt olet ottanut. Ruska onkin erityinen tänä vuonna.

    VastaaPoista
  4. Kiitos Marja-Terttu!
    Luonto on niin kaunis, kun vaan aina huomasi sen.

    VastaaPoista