maanantai 26. heinäkuuta 2021

En muuta, vaikka välillä hiukan siltä näyttääkin

 

Minä olin oikeaan aikaan kaupassa ja sain  hävikkipusseissa purjoa. Otin pari pussia per euron pussi ja pilkoin pakkaseen. Talvella on hyvä heittää keittoihin ja muihin. Menihän siinä aikaa, mutta kun halvalla sai.

Lämmintä on ollut. Mulle hiukan liikaa näin vanhana, vaikka nuorena nautin. Ilmalämpöpumppu auttaa sisällä, että jaksaa edes ruuat tehdä. Pyykkejä viedessä ulos meinasin tarvita huilitauon. Vanhana on mukavaa, no ei.
Meillä on kesällä synttäreitä ja nimppareita. Tässä syön pikkuneidin nimipäiväkakun jämiä päiväkahvilla, nam.
Viime kesänä ystävä toi valtavan määrän orvokkeja ruukuissa. Nypin niitä ja nautin. Alkusyksystä istutin maahan ja annoin niiden siementää. Nyt mulla on valtava penkki orvokkeja, kun jaksoin isommat rikkaruohot tuosta poistaa. Kiitos ystävä! 
Kauppareissulla pyörähdimme Vekaran sillan alla. Valtavan kaunis silta ja purjevene sattui alle ja kuorma-auto päälle.

Viikonloppuna vieraat tuli tekstiili-imurin kanssa ja meidän sohvat puhdistui vauhdilla. Suuri kiitos!
Poika muutti ja meille ilmestyi muutama tavara. Jaska pyörii nyt siivoamassa apuna. Me saimme myös 
uuden sängyn ja vanha muutti vierashuoneeseen. Tuo Jaska on vaan aika vehje pyörii ja putsaa lattiat. No ei se sohville ja seinille hypi eli mummoakin vielä tarvitaan. 
                                       
Samassa mies halusi myös pakastimet pois mun työtilasta eli kaikkia meni melkein uusiksi. Tehotiimi siirteli pakastimet ja isommat kalusteet. Onneksi olin jo pakannut työhuoneen laatikoihin ennen.
Nyt olen sitten järjestellyt tavaroita. Kaaoshan tuo vielä on. Työpöytä on kuulemma vielä tulossa.
Välillä tunne, että kuka muuttaa. Onneksi on kantoapua ollut ja muut teen hiljakseen. 

Mulla olisi rokotuskin, toinen, loppuviikosta. Pitää saada koti kuntoon ennen sitä, jos vaikka väsy iskee.

Mukavaa heinäkuun loppua!



7 kommenttia:

  1. Ehkä en olisi Jaskaa itse ostanut, mutta kivahan tuo on ja helpottaa arkea.
    Mukavaa loppuviikkoa sinulle!

    VastaaPoista
  2. Oi miten ihana orvokkimeri! Minäkin olen istuttanut useampana syksynä orvokkeja pihallemme, mutta mutta, meillä on tainnut tuo koiruus "tehdä tehtävänsä" niin eipä niitä ole enää näkynyt ;)
    Teillähän on tehty siellä varsinainen suursiivo ja apureitakin piisaa, hienoa!
    Viime yönä, sekä tänä aamuna täällä saaristossa satoi reilusti vettä ja ilma raikastui heti huomattavasti. Nyt tuulee aika navakasti ja lämmintä on "vain" 18 asteen verran. Palattiin ns. perinteiseen kesäsäähän :)
    Mukavia heinäkuun viimeisiä päiviä sinulle ❤︎

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kropassa tuntee, että hommia on paiskittu. Jotain nostelua jäi mullekin järjestelyn ohella.
      Meillä jyrisi joku aika sitten ja vettäkin tuli jonkun aikaa.
      Kiitos Ansku ja mukavaa matkan jatkoa!

      Poista
  3. Siis aivan ihana orvokkien paljous siellä. Orvokit on ihan minun suosikkeja, sitkeitä kasveja, joita edes minä en onnistu tuhoamaan :)
    Tsemppiä rokotukseen. Minä kävin maanantaina ottamassa toisen rokotteen ja vähän on käsi arkana ja pistopuolen imusolmukkeet ärtyneet. Pieniä vaivoja tuohon itse tautiin verrattuna.
    Mukavaa loppuviikkoa sinulle <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä rakastan myös orvokkeja. Hiukan, kun jaksaa kesällä nyppiä, iloa riittää kauan.
      Rokotuksesta varmaan selviää, kun vaan sinne pääsee. Ukkosta on luvattu yöksi ja se usein meinaa täällä puita poikittain tiellä. Pitää toivoa parasta ja saa hoidettua piikin alta pois.
      Kaikkea hyvää sinulle!

      Poista
  4. Oi oi tuota Ihanaa orvokkien määrä. Kiva postaus mukavista kesätunnelmista

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noita orvokkeja on valtavasti ja olen niistä niin onnellinen.

      Poista