keskiviikko 26. elokuuta 2020

varautumista talvea ajatellen

 

Mörrimökyn pesä? tien reunalla. Muistoja Asta-myrskystä, että totuus ei unohtuisi

Syksyn harrastus: puut katokseen jäi mulle. Hiukan olen jo saanut hommaa alkuun. Kroppa on sitä mieltä, että enemmänkin on tullut tehtyä, mutta ei. No oli nuo pinot hiukan korkeampia tänään kuin tuossa kuvassa.
Tuosta peltien alta klapeja siirtelen kottikärryillä muutaman kuorman päivässä muiden hommien ohessa. Me lämmitämme pääasiallisesti puilla talvella eli puita menee. Mies on tuon homman hoitanut viime vuosina, vaikka ennen olikin mun homma ainakin osaksi. Nyt hänen sairauden takia yritän kärrätä nuo. Rankkaa on, mutta hiljakseen teen. Kai tätä syksyä vielä riittää. Taukoja ainakin muistaa pitää tarpeeksi, hih.
Pieni enkeli kantoi viikonloppuna vettä uudella sankollaan.
Kesäkurpitsa kukkii ja muutama on tullut jo ruuaksi asti.
Punajuuri kasvaa ja tuottaa satoa.
Näin lennokkaasti jalka nousee nuorena. Hän juoksi välillä mun luo ja takaisin miesten luokse.Meno oli lennokasta koko ajan. Lapsi on saanut mennä ja ulkoilla paljon, kun jaksaa mennä puoli ilmassa koko ajan. Niin reipas tyttönen.
Puolukka alkaa punastua, vaikka keräämistä saa vielä odotella.

Minä jatkan puiden kanssa seurustelua. Taukojen välillä yritän muistaa siirrellä myös kottikärryjä.

Kauniita syyspäiviä teille!

5 kommenttia:

  1. Syksyyn /talveen on hyvä varautua!.pirtti pysyy lämpimänä.
    Meillä pitäis tilata vielä yksi 4 m kuorma,koivuhalkoja.
    Onpo tosiaan ;)minusta ihana "mörrimöykyn kolo"
    Voi noita pieniä jalkoja!,,,,Ihana tyttö!
    Minä kerran kuskasin kaksilla kottikärryillä;))joo!kaksilla!...lastasin molemmat yhtä aikaa oli mukava kun valmis puukärry ootti viejäää,,minua nauratti oma touhu;)9..naapuria kait piti 🤪.kun katto touhuani:))
    Mukavia syystouhuja!,Sinulle Majan Molla!😀🧡

    VastaaPoista
  2. On siinä sinulla urakkaa, tuosta tulee toinenkin kottikärryllinen kärrättäväksi. NVoimia urakkaasi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kärry kerrallaan täytyy vaan ajella, eikä ajatella jäljellä olevia.
      Kiitos Mummeli!

      Poista
  3. Kiitos Marja-Terttu!
    Pitkä talvi taas edessä ja lämpöä tarvitaan.

    VastaaPoista