maanantai 4. toukokuuta 2020

kevät ja toukokuu

 Odotimme kaupan laiturilla ostoksia vapun aattona ja siihen näkyi mun entinen työpaikka. Seitsemänkymmen luvulla tuo talo oli kunnantoimisto ja olin jo silloin siellä töissä. Sitten maailma kuljetti muualle, mutta taas 2010 luvulla tein tuolla jonkun aikaa hommia. Se oli silloin kirpputori, kuten on nytkin. Paljon on välivuosiin mahtua kaikkea.
 Mies pesi ikkunat vapun jälkeen ja minä silitin ja hoidin puhtaat verhot paikoilleen. Itse pesin vain etuterassin ikkunat. Ihanaa, että homma on hoidettu ja mä itse pääsin noin vähällä. Illalla oli harmaata, vaikka ikkuna oli puhdas.

 Minulla oli tänään siivouspäivä. Vaihdoin lakanat ja pesin ne. Aamulla luvattiin poutaista, mutta noin tumma pilvi ilmestyi, kun sain lakanat ulos narulle. Onneksi pieni sade ei haittaa näin keväällä ja sain jo lakanat silitettyä kuivauskaappiin. 
 Mies pesi rantasaunan sillä aikaa ja kylvimme tänään ekan kerran tänä vuonna. Kesä on siis alkanut meidän osalta. Haluan joka kevät, että sauna on pesty katosta lattiaan ennenkuin siellä saunotaan.
Tuo pieni sauna on nykyään meidän kesäsauna ja -mökki. Olemme jo niin mukavuudenhaluisia, että talvisin saunomme sähköisessä sisäsaunassa. Kesällä taas käymme aina rantasaunassa ja suihkukin jää silloin sisällä käyttämättä.

Leivoin mä pullia viikolla, mutta ne paisuivat kuin tekijänsä eli en kuvannut. Syömme ne eli tarkoitus täytetty.
Vappu meni kahdestaan kotona kuten käsky on käynyt. Katselin videoita ja luin blogeja. Meillä ei ollut munkkeja, ei simaa, ei nakkeja. Söimme me, mutta en edes muista mitä.
Toukokuu tuo pihahommat ja kasvihuone jutut esiin. Sisälläkin olisi siivottavaa, jos meidän laiska Molla saa aikaiseksi.

Me ja lapset perheineen olemme ainakin vielä kunnossa. Korona on vielä kiertänyt, mutta muuta sairautta on ja aiheuttaa huolta. Tässä tilanteessa, kun ei voi katsomaan mennä.

Tuli taas pitkä höpötys. Voikaa hyvin ja lämpöä päiviinne!


1 kommentti: