lauantai 9. marraskuuta 2019

pistot ristiin ja korteiksi

 Joulutonttu tuo linnuillekin herkkupaloja jouluna. Jouluna on niin paljon vilinää, etä mökkikin menee vinoon.
 Tähti loistaa olkipukille. Taustalla on mun ottama valokuva.
 Piparipojat hyppivät mun ottaman valokuvan päällä.
 Tonttutyttö tuo valoa meidänkin tielle eli taas oma valokuva taustalla. Joulun pieni valoisa hetki, kun puutkin ovat valaistuneet.
Tässä on kierrätyskortti taustalla vaihteeksi.

Olen tässä puolikuntoisena paennut korttien pariin pois kotihommista. Laiskalla on aina hyvät syyt paeta pakollisia töitä. Ennen flunssa kesti viikon ja nyt kuukauden. Onko maailma muuttunut vai kunto heikentynyt Onpahan nyt aikaa sairastaa, ei työt paina enää.

Keväällä kirjoin pieniä jouluisia kuvia ja nyt olen niitä tehnyt korteiksi. Muutama tuolla vielä odottaa. Kaikki jouluiset paperit olen käyttänyt edellisinä vuosina ja nyt yritän kehitellä kuvista ja vanhoista korteista  noille taustoja.
Höpsöhän mä olen, kun näitä vaan teen. Valmiita on jo muovilaatikollinen ja postikin lakkoilee. Saa nähdä onnistuuko yhdenkään kortin postittaminen tänä vuonna.

Tauti vaan kurittaa meitä. Mies valittaa vatsaa. Liekö lääkkeet olleet siihen syynä.
Mä yskin ja tirskun ja nukun päikkäreitä joka homman välissä. Eilen imuroinnissa istuin aina, kun tuoli oli lähellä ja imuroin siitä ympäristön. Kyllä laiska keinot keksii, hih.

Huomenna on isänpäivä ja kahdestaan varmaan olemme. Tyttö on varmaan töissä ja pojan perheellä on tautia. No se on vaan yksi päivä ja vanhempia olemme koko ajan. Toivottavasti nuorilla ainakin alkaisi taudit helpottaa.
Mukavaa sunnuntaita ja isänpäivää kaikille!

7 kommenttia:

  1. Itse askartelemissa korteissa on sydän mukana, ihana kun taustoina on noita omia valokuvia luonnosta. Toivotaan lyhyttä postilakkoa ja terveyttä tuleviin päiviin. Hyvää isänpäivää sinnekkin.

    VastaaPoista
  2. Ihania ristipisto-juttuja olet tehnet.
    Mainio idea käyttää itse ottamia valokuvia korttipohjina.
    Kauniilla ajatuksella ja lämmöllä tehdyt kortit,ilahduttaa aina.(postipoikien lakko on harmillista,mutta jos siitä apua,heidän roimaan palkan alennukseen,apua.)
    Paranamesia,mokoma sitkiä lentsu:(
    Hyvää isänpäivää,,,
    Kauniiseen luononhelmaan!

    VastaaPoista
  3. Oi miten ihania kortteja kaikki! Nuo tuovat paljon jouluiloa saajilleen:) Toivottavasti tervehtyisitte kaikki pian! Leppoisaa isänpäivää ja sunnuntaita♥

    VastaaPoista
  4. Tota minäkin olen ajatellut, tuleeko joulukorttien lähettämisestä mitään ?
    Onneksi ne ovat säilyvää tavaraa, mutta kun niitä haluais ensi vuonnakin tehdä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä, tein viime vuonna ja tänä vuonna ylimääräisiä, mihin mä ne laitan?
      Juu onneksi ne ei homehdu <3

      Poista