perjantai 25. syyskuuta 2020

Kesä kuplassa ja ruskakuvia

 

Kesä on mennyt ja syksy saapunut, vaikka muutama päivä on ollut kesäisen lämmin. Illalla pimeys saapuu aina nopeammin ja sumuja on paljon.

Kesä meni kuplassa kotona, johon miehen sairaus vaikutti paljon kaiken muun ohella. Itse olen opetellut hoitamaan asioita ja tekemisiä enemmän kuin ennen. Mielestäni olen selvinnyt aika hyvin, vaikka totaallisia väsymisiä tulee usein.
Puut on katoksessa ja piha tyhjennetty sadosta. Mies on keräillyt marjoja. Minä olen säilönyt, mitä on saatu sisään asti. Ikkunat pesin, mies auttoi isommissa, alkuviikosta. Verhotkin sain vaihdettua eli taas yksi ruksi dodo-listassa.
Lapsia ja lapsenlapsia näimme kesällä muutaman kerran, mutta ystäviämme emme kertaakaan. Kesällä yleensä tulee tavattua enemmän, mutta ei tänä kesänä. Soittoja olen saanut enemmän ja aivan yllättäviltä tahoilta. Kiitos heille kaikille! Itse en ole jaksanut edes soitella, anteeksi.
Kesän kohokohdat. Tonttutytön nukahtaminen mun viereen. Isomman lapsenlapsen lämmin halaus, kun näimme pitkästä aikaa. Ilta kasvarissa tytön ja viinilasin kanssa. Kummankin lapsen käynti meille ja se suuri apu, jota he ovat meille perheineen antaneet.
Mitä syksy ja talvi tuokaan eteen? Me emme voi eristäytyä enää enempään. Jospa edes lapsia saisimme tavata, vaikka emme jaksaisi ajella kuin kauppaan. Ehkä saamme jatkaa edes tässä kunnossa.
Maisema ikkunasta on värikäs ja näkyy puhtaan ikkunan takaa paremmin. Syksy on vaan niin kaunista aikaa. Jatkan syksyhommia ja se saa jäädä tekemättä mitä en ehdi.  Tästä on hyvä jatkaa talvea kohti.

Kiitos lukijoille, teille tätä teen! 
Minun harrastus kaiken keskellä ja kaikesta poissa olevana. 

Hyvää lämmintä syyskuista viikonloppua kaikille!                                            

5 kommenttia:

  1. Kaiken keskellä ja kaikesta poissaolevana on aika tyhjentävästi sanottu. Elämä on niin kummallinen juttu kaikine hyvine ja pahoine puolineen että loppupeleissä ei antaisi päivääkään pois. Ihana että jaksat kirjoittaa ja kuvittaa elämääsi, sitä varmasti seuraa moni sellainenkin joka haluaisi mutta ei jaksa kirjoitella tai kuvata. Lämmin halaus ja terveyttä teille molemmille <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Onneli!
      Teidän kommentit merkitsee mulle paljon. <3

      Poista
  2. Kiitos Marja-Terttu, kun jaksat kommentoida! <3

    VastaaPoista