lauantai 24. marraskuuta 2018

Erakko on onnellinen hiljaisuudessa, vaikka moni ei ymmärrä

Aamu alkaa kuvaamalla aamupalan kanssa. No kahvi jäähtyy usein ja kuvat on mitä on, mutta aamu valkenee päiväksi huomaatta.

Sitten kutsuu kotihommat. Makkarit päivä kuntoon, pyykkien stekkaus ja kone päälle, jos on tarvetta. Keittiö kuntoon ja ruuan valmistus pikkuhiljaa. Jos on tähteitä, ehkä leivontaa, silitystä, järjestelyä. Imurikin huutaa usein lenkitystä ja onhan niitä kotihommia aina. Muuten kumma homma kahdella ihmisellä.
Ruuan jälkeen pihakierros ja kuvaamista, jos on jotain silmään sattuvaa. Ikkunasta vilkuilen aina, kun voin ja kamera odottaa vieressä.

Iltapäivällä hautaudun työtilaan ja mies menee omaan tilaansa, Joko ulos tai sisällä omaan työhuoneeseensa.
Tänä syksynä olen penkonut joulukorttitarpeita ja tehnyt niitä. Myös korutarpeet on olleet esillä ja "muutama" koru onkin tullut tehtyä. En tiedä kuka noita käyttää, mutta ostetut tarvikkeet on tehtävä valmiiksi.

Viime talvenahan kirjoin aika paljon ja niitäkin tarvikkeita on vielä jäljellä. Ne varmaan seuraavaksi, kun helmet alkaa vähetä.
Lankojakin tuolla odottaa, jospa sukkarumpakin saisi kohta alkuun.
Kalenteriamania myös kulkee koko ajan tuossa sivulla.

Mistä tämä avautuminen? Olen kuullut niin paljon kysymyksiä, miksi olen aina kotona. Minulla on auto käytössä ja mies kuskaakin mua, jos haluan jonnekin. En vaan halua enää mennä kellon mukaan. Kylällä on toimintaa, mutta koen yksin tekemisen mulle sopivaksi. Opettelen kirjoista ja netistä ja teen omassa rauhassa. Mua on aikanaan kysytty opettamaan, mutta sain silloin oikeaa työtä, josta nautin. Tämä hiljaisuus ja rauha antaa vaan niin paljon mulle.

Töllöstä katson pari ohjelmaa yhdessä miehen kanssa viikossa. En muuten osaa edes avata meidän televisiosta, reps.

Elokuvissa, teatterissa, tai missään en käy. Tai siis kerran viikossa ruokakaupassa ja lasten, lastenlapsien luona silloin tällöin. Olen vaan niin epäkultturelli myönnän tai kotihiiri, lähteminen tosi vaikeeta.

Mutta olen onnellinen ja saan tehdä kaikkea mitä haluan. En kaipaa ihmisiä, no vanhoja tuttuja, joihin voin ottaa yhteyttä, vaikka ovat kaukana.

Miksi en saa nauttia kaikesta oman mielen mukaan pienellä rahalla, eläkkeellä? Jokaisella on omat haaveet ja mä elän keskellä haaveita. Ja jokainen on tervetullut tänne mun ystävistä, tärkeistä, ja minäkin liikun tarpeeksi hyvästä syystä. Mutta mulla on kaikki tärkeä täällä keskellä ei mittää.

Tässä kaikille teille, jotka olette huolissanne minusta täällä keskellä " korpea" Mä voin hyvin ja nautin. Nyt eläkkeellä voin tehdä, mitä haluan niillä tarvikkeilla, jotka hankin töissä ollessa.

Ihanaa viikon loppua kaikille!

10 kommenttia:

  1. Kuulostaa oikein kivalta elämältä :) Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä on minun näköinen elämä, kun työelämän suurimmaksi osaksi vietti muita palvellen.

      Poista
  2. Tässä hektisessä elämässä on hienoa osata nauttia rauhasta ja hiljaisuudesta. Itsekin kaipaan aina vain enemmän "omaa" aikaa enkä työpäivän päätteeksi kaipaa mitään sosiaalisuutta. En sitten tiedä kuinka käy, jos joskus hamassa tulevaisuudessa pääsen eläkkeelle.

    Ihanat on maisemat kotisi ympärillä, kyllä tuolla varmasti viihtyy. Ja hienoja kortteja ja koruja olet tehnyt, varmasti noille käyttäjä löytyy.

    Aurinkoista marrassunnuntaita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Virpi kauniista sanoista!
      Huomisesta ei tiedä eli tämä hetki pitää täysillä ja tehdä siitä oman näköinen.

      Poista
  3. Minä uskon ymmärtäväni oikein hyvinkin :) Hektisen työn vastapainoksi kaipaan omaa aikaa, mikä useimmiten tarkoittaa lähimetsässä, meren tai joen rannalla kävelyä kaikessa rauhassa koiran kanssa kauniita maisemia kuvaillen, sekä ihan vaan kotoilua kahdestaan kipparini kanssa :)

    Haluaisin asua vielä paljon kauempana kaupungista, pienessä "mummonmökissä" luonnonrauhan ja hiljaisuuden keskellä, mutta se tuskin koskaan tulee toteutumaan. Vuorotyöt ja pitkät työmatkat, haasteelliset ajo-olosuhteet jne. ei ole oikein toimiva yhtälö.

    Jokaisella pitäisi olla mahdollisuus elää itsensä näköistä elämää ja nauttia siitä. Ihanaa sunnuntai-iltaa teille sinne "korven kätköihin" ❤

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin se on, elämässä joutuu tekemään valintoja. Omat hankaluudet on täälläkin, mutta yritetään sinnitellä mahdollisimman kauan.

      Poista
  4. Onnellisuuden huomaaminen on monella juuri siitä kiinni että ei osata pysähtyä, kuunnella hiljaisuutta ja ihan omaa itseä. Nauttia siitä mitä on hyvin juuri nyt eikä aina vouhottaa eteenpäin. Mukavaa viikkoa sinne <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin juuri Onneli. Kun pysähtyy ja huomaa pienetkin ilot, on onnellinen. Kaikki ei vaan olla samasta muotista, vaikka sitä moni toitottaa.
      Onneli <3

      Poista
  5. Ymmärrän sinua, mä nautin kans kotona olosta. On kaikkea pientä tekemistä, aikaa menee mukavasti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Välillä ei edes tajua ajan menoa. Ilta saapuu kesken puuhailujen.

      Poista